kikkipicki

Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Nikkie - 4 maj 2012 10:29


Vad är detta?

Jo detta är en apelsin och choklad bakelse jag och Alexandra gjorde som projekt arebete ( skapa en egen produkt ).

Vi har gjort apelsin bottnar som sedan är fyllda med chokladtryffel kräm. 


Ovanpå och sidor:

på ovansidan har vi gjort en chokladspelgel och för er som inte vet vad det är så är det när chokladen är lite glansigare så de ser fint ut. Vi har också några apelsinbitar på. På sidorna har vi färgat kokos orange för att matcha innehållet och få en fin bakelse. Under kokosen har vi lagt på chokladgrädde.


Mitt omdöme:

Jag tycker att denna bakelsen var mycket god! Men den var ganska maffig att äta själv så därför kan man säga ett denna är en " kärleksbakelse " om man vill dela den med någon man älskar. Men om man älskar apelsin och choklad kan jag rekommendera denna. Kan inte säga några vikter på sakerna för att jag och Alexandra kom på denna själv vill helst inte att all information ska komma ut om denna härliga bakelse.

Av Nikkie - 4 maj 2012 07:57

Godmorgon alla pigga läsare!


Sorry för dålig uppdatering men har inte haft tid eller något internet hemma. 

Men nu kommer lite :)


Förra helgen var de lång ledigt vilket innebar att vi var lediga ända fram till i tisdags. Valborg kanske inte var den dagen man önskade sig.. Tappade min mobil i sjön (iphone) så var inte på bästa humör. Men vi fixade ett nytt simkort så har samma nummer som innan. Sedan åkte vi till stadsparken och kollade runt lite men de var så jäkla mycket folk så vi åkte runt lite i stan. Sen har det inte hänt så mycket. Har vart i skolan 3 dagar denna veckan, så igår var de bara att sätta igång med baket till jkpgs marknad så nu jäklar är vi nästan helt klara men lite grejer som måste fixas. 


Idag händer det inte så jätte mycket blir kankse att kolla film med älsklingen<3 Vet inte riktigt än men de var planerat så. Imon blir det kanske fest vet inte riktigt om man är sugen på de men får se lite imon hur man mår. Sen vet jag inte alls vad som händer resten av helgen! 


 

Ovido - Quiz & Flashcards