kikkipicki

Alla inlägg under april 2013

Av Nikkie - 30 april 2013 07:53

Godmorgon!


Tisdag idag och måste säga att gårdagen gick väldigt snabbt!!

Var med Linda på stan och A6 sen skulle vi åka hem till mig och baka men de gick inte så bra... Eftersom allt vi hade bakat fastnade på pappret. Aja de kan gå illa för en som är utbildad till detta också. 


Men idag är de valborg och de kommer firas med fina vänner och älsklingen mitt ute i ingenstans, men de kommer bli roligt då vi ska grilla och ta några cider. Nu på dagen så är de skola vilket inleds med samhäll och sen är de historia. Efter de ska jag och Linda åka och handla lite mat tills ikväll :D Får se vad ica maxi har att erbjuda en dag som denna. Sen blir de hem fort och fixa sig och ta med lite varmare kläder. 


Imorgon är alla lediga så får se vad dagen har att erbjuda kanske ska åka och bada på rosenlund om de är öppet så att säga eller så blir de bio på kvällen men Jonas och hans kompis.


 

Av Nikkie - 28 april 2013 18:21

Hej och go´kväll!


Vilken helg jag har vart med om. I Fredags började med att vi hade en föreläsning om socker i skolan ganska så intressant, på kvällen så hade vi langos-kväll med mamma, Jasmine, Vickan, Oscar, Marcus och min älskling Jonas<3. Hade de rätt så trevligt men eftersom de var fredag och alla hade vart i skolan och på jobbet så var vi alla ganska sega.. 


Igår alltså Lördag så var vi hemma hos Marcus och grillade lite innan de var dags för en stor bilträff som hade anordnats av några vänner som vi umgås med. Kvällen blev rätt så lång och de var helt otroligt kul :D


Idag (söndag) så har jag och Jonas bara tagit de lugnt var och handla till hans mamma och sen skulle han åka på träning så nu har jag ätit lite lätt med mamma och mina 2 små syskon. För sen väntar de grillat kött hemma hos Jonas vilket kommer bli väldigt gott. 


Detta var min helg och en hel vecka har gått vilket innebär 1 vecka mindre till balen, klassresan till Göteborg och sedan är Student dagen kommen och välkommen såklart! 


 

Av Nikkie - 19 april 2013 10:42

Hej och god förmiddag!


Sitter i skolan och planerar studenten. Helt otroligt att vi kommer ta studenten redan efter 12 år i skolan så är de våran tur! Kommer bli helt underbart hela student veckan.


Men idag är de Fredag och de betyder tacos ikväll med mamma eftersom hon är ensam hemma själv så får vara lite sällskap åt henne sen kanske Vickan och Oskar kommer på besök, hoppas på att dom gör de så man kanske kan få lite att göra. 


Helgen kommer spenderas med älsklingen vilket betyder att man inte vet alls vad som händer.. Kanske åker och träffar lite folk som vi brukar göra eller så tar vi de bara lugnt. Beror lite på hur vädret kommer att vara eftersom de regnar och blåser idag och kommer göra de hela dagen så får hoppas att de blåser förbi så vi får lite sol här i Småland.


Nu blir de att dra hem och ta de lugnt kolla lite på film och bara mysa ner mig i soffan<3


Ha en super duper bra helg!! 

 

 

Av Nikkie - 16 april 2013 10:22

Hej hopp!


De var ett tag sen jag skrev här nu. Lite synd eftersom jag gav ett löfte att skriva mer. Men nu har min kära kompis Vickan vart på mig att skriva så är nog bäst att göra de. 


Vad jag har haft för mig under denna månad är att jag har vart på praktik, skolan och studiebesök i Göteborg. 


Till att börja med har jag vart på praktik i 4 veckor på ett cafe/matställe här i jönköping. De var en spännande resa med mycket skratt och skoj. Saknar redan tillbaka men hoppas på lite extra jobb nu till våren och sommaren. 


Sen har de vart skolan som vart mycket fokus eftersom jag går i trean på gymnasiet så har man projektarbete som måste bli klart innan studenten. Så har lagt ner mycket tid där. 


Vi har också vart i Göteborg med klassen på studiebesök. Och en trip på nordstan där många olika skolor tävlade i bageri sm. Så då var de Anna och Julia från klassen som var med. Men tyvärr fick vi ingen pallplats men vi är glada för deras skull. 


Just idag ska jag vara med Vickan och sitta med de sista på projektarbetet sen blir de nog massa annat som kommer att göras. Hoppas att få vara med henne hela dagen lång. 


Så Vickan fick du ett bra inlägg nu? :) 


 

Ovido - Quiz & Flashcards