kikkipicki

Alla inlägg under mars 2012

Av Nikkie - 30 mars 2012 07:52

Tjeena alla läsare!


Som ni märker har jag inte kunnat blogga sen i onsdags bara för att vi har haft bageri som jag skrev i det sista inlägget. Så nu är det time för att skriva ett inlägg :)


Gårdagen var helt okej fick göra massa skoj i bageriet endel saker jag redan gjort men även nya saker.

Sedan var jag och jobbade lite fick vara själv så jag städade hela Cafe Mange! Känner mig så duktig.

Sedan kom Marcus och Lollo och de käkade lite glass med mig :) Efter de så stack de hem och jag fortsatte att städa vilket inte alls var lika kul för hade sååå jäkla ont i bena efteråt. Jag slutade 21:00 som jag ska så då kom Jonas och hämtade mig, ( as skönt ) så man slipper gå i mörkret hem :P hehe så feg som jag är.


Aja, idag är det FREDAG och sista dagen innan lovet!! Så idag ska jag och Vickan fira lite med en glass eller annat gott ;). Ikväll vet jag inte riktigt vad som kommer att hända är vääääldigt sugen att gå på bio men vet inte riktigt får se vad man känner för. 


 

En gammal bild men ska fixa nya bilder nu på lovet!

Av Nikkie - 28 mars 2012 07:51

Godmorgon!


Hoppas ni läsare är mer pigga än vad jag är idag?! isåfall tur för er. För idag var de vääldigt knivigt att gå upp ur sängen men jag kom upp efter en stund :P Så nu sitter jag i skolan med mina härliga klasskamrater :)

Som tur är så är det inte bara jag som är trött en morgon som denna.

Aja igår var de helt sjukt, först skola till 3, sedan hem och träffade Erica en liten stund men var för trött för att umgås :P inte meningen Erica om du läser detta :P

När jag kom hem kollade jag på " Pearl Harbro " hur sorglig som helst men eftersom jag sett den innan så visste jag vad som skulle hända, men ändå fällde man en tår. Att en vanlig film kan väcka sådana känslor.. hmmh dagens musterium... På kvällen så åkte jag in till stan för att möta upp min underbara Kille<3 Så åkte vi till hans kompis i stan där vi käkade glass som vi redan hade bestämt på söndagen att vi skulle göra.


Dagens händelse:

I och med att jag är så jääkla trött så blir det att åka hem vid 11, hoppas på att mamma kan hämta mig :P

I eftermiddag ska jag jobba igen börjar 16:00 till 21:00 får se lite om de kommer något folk. hoppas på de för idag är de premiär för kulglassen på Cafe Mange! Så kom dit och njut av en glass i kvälls solen :D

Har otroligt bra priser på glassen idag som ni inte får missa!

Efter jobbet blir det att åka hem och sova igen tror jag klockan hinner ju bli mycket innan man kommer i säng för man ska ju fixa lite innan man kommer i säng över huvudtaget :P


Veckans händelse:

imorgon jobbar jag också men först är det skola, och då kan jag inte skriva något inlägg för ska spendera dagen i bageriet! Kul ska de bli :D Snart är de loov!! längtar galet, så då blir det att sooova!! hehe kanske inte hela lovet men några dagar iallafall ;)


Kom och käka glass idag Cafe Mange Norrahammar !


( bild tagen från google )

Av Nikkie - 27 mars 2012 14:27

Bara för att jag blev klar med uppgiften så satte jag mig och gjorde en ny header hit till bloggen hoppas ni gillar den :)

Men såklart så får ni komma med kommentarer om det är något jag kan göra bättre? Det skulle uppskattas.

Så här kommer en gammal bild på den förra headern.


Från denna till...


...denna hoppas ni gillar den ? :)    

Av Nikkie - 27 mars 2012 12:48

Har nu den sista lektionen för idag.

Väldigt skönt om man frågar mig :P

Aja som ni har läst i de senaste inlägget har vi haft redovisning, gick väääldigt bra från min sida då. 


Så nu ska vi göra en matsedel för de som inte kan äta laktos eller gluten, även vegetarisk mat. Lite svårt men man har man dator nära till hands så hittar man lite " annorlunda " mat än vad man är van vid. 


Så snart är de rast igen så då ska man la dra ut i värmen dock ingen sol lite synd men bara de e värme så klarar man sig.


Får se lite vad man kan skriva om här på bloggen kanske ska börja lägga upp recept på olika godsaker man kan göra när man är hemma och har inget att göra? Vad skulle ni tycka om de? :) Kanske skulle bli en hit ;)

Får prova de sedan skriva upp min blogg på Jnytt.se så kanske man får lite fler läsare :D Skulle vara kul om man fick in lite fler än vad de e just idag..! Men de är ju bara en tidsfråga.


 

Av Nikkie - 27 mars 2012 08:26

Godmorgon alla glada läsare :D


Tisdag idag vilket innebär att de är lååång dag i skolan.. men nu snart ska vi ha engelska redovisning, Så vi skulle välja ut något som vi gillar att göra i bageriet. Så jag valde att presentera franska macroner. Vilket är väldigt kul att både baka och äta ;) vilket kakmonster jag är :P


Gårdagen var väldigt kul var och jobbade lite på Cafe Mange, där vi hade invigning för ungdomskvällarna med lite bra priser som vi " studenter " har råd med. Så de var att jobba från 4- 9 igår kväll men var väldigt kul.

Sen när jag kom hem så var det bara att lägga sig i sängen var hur trött som helst och orkade knappt borsta tänderna, ( men jag gjorde de )!


Så idag ska jag gå i skolan till 3, sedan blir de hem och kanske träffa Erica en sväng sen måste jag verkligen hem, för måste vila upp mig inför kvällen. Då ska jag och Jonas åka till hans kompis och käka glass vilket vi skulle gjort i söndags men ingen av oss orkade så vi bestämmde att vi ska käka de idag ;) Kanske blir värsta glass vädret idag hoppas verkligen på de. 


Men nu har jag snart tröttnat på bloggen och vet inte alls vad jag ska skriva om längre känns som att de e samma saker hela tiden så jag skulle uppskatta om ni ville slänga in en kommentar på olika teman man kan skriva om?

Skulle vara jätte snällt av er läsare att göra mig en sådan enkel tjänst.



För er som inte vet vad en macaron är så är det en maräng liknande kaka med smaksatt smörkräm, En väldigt söt kaka om man fråga mig men är väääldigt god, sådan här kan man hitta nästan överrallt men för det bästa resultatet är alltid hemma bakat bäst!    








Av Nikkie - 26 mars 2012 08:00

Godmorgon!


Sitter i skolan nu som tur var så kom jag inte försent. Försov mig nämnligen men har man en sån underbar kille som jag så körde han mig till skolan<3


Ställde klockan så som jag brukar och tänkte att de gör la inget i och med att klockan på mobilen ändå har ställts om, men inte ville alarmet de.. Vaknade 4:40!! hur tidigt som helst så jag ställde om alarmet till 5:40. Men såklart ringde den inte då.. Så vaknade vid 7 och insåg att jag inte skulle hinna med bussen som går 6min över 7..

Aja,, hoppas inte dagen har mer att överraska!


Helgen har vart otroligt bra, har vart med fin fina vänner och det har vart mycket skratt på g :D

Hoppas att denna helgen kan göras om för har haft det j*vligt kul ;)

Men men kan inte gå så långt in på helgens aktiviteter. Men om ni undrar något så är det bara att kommentera eller höra av er på annat sätt :)


Idag blir det skolan fram till 11:00, efter de ska jag hem för att vila upp mig eftersom jag ska jobba ikväll från 16:00 till 21:00!! De kan bli kul :D

Så idag ungdomar kan ni komma till Cafe Mange i norrahammar har lite extra öppet för oss ungdomar och vi öppnar 18:00- 21:00 så det är bara att rulla in :D hoppas på att få träffa lite goa vänner ikväll då. Eftersom jag inte kan träffa er efter de.. 


 

Av Nikkie - 23 mars 2012 07:50

Godmorgon!


sitter just nu i skolan och ska snart börja dagens lektion.

Solen skiner idag också vilket gör att man mår föör bra :D

Finns inget bättre än att vakna på morgonen och se solen skina in i rummet!!

Plus att man vaknar upp och ser sin underbara kille ligga där, det är underbart att våren nästan är här och att man är jätte kär<3


Dagens händelse:

Idag blir det att gå i skolan fram till 13:00 för att skolsystern ska komma och prata om olika saker.

Efter det ska jag ta bussen till Cafe Mange där jag jobbar, så kom gärna på en fika?! :)

Så idag ska JP komma och fota där och kanske intervjua lite. Om det nu var den tidningen, kommer inte ihåg riktigt :P

Efter jobbet ska jag nog träffa massa trevligt folk :) Vickan och Oskar kommer förmodligen ut en sväng ikväll :D

Så ikväll blir det bara att ta de lugnt träffa älsklingen också<3 Sen vet jag inte riktigt vad som kommer att hända.. får se lite vad dagen/kvällen har att erbjuda. 


Snart är de lov bara en vecka kvar i skolan, och just denna vecka och gått väldigt snabbt :D

det är ju hur underbart som helst :D


 

Av Nikkie - 20 mars 2012 08:56

Godmorgon alla läsare :)


Tisdag idag och är sjukt trött.. Somnade rätt så tidigt igår men fortfarande lite trött eftersom jag jobbade i 5 timmar igår. Plus att man hade så snälla vänner som kom och hälsade på mig<3

Efter jobbet så stack vi till gården och träffade roligt folk, och efter de så åkte jag hem med älsklingen för att kunna hämta mina saker hos honom. Sedan så fick jag skjuts hem och jag tog de bara lugnt för var så jäkla trött..

Aja tackar de underbara vänner för att ni väntade på mig!<3


Idag blir det att gå i skolan till 15:00.. inte så jätte kul men man måste ju följa schemat. 

Efter de blir det att träffa Vickan, Lollo och Erica på A6, tror jag? sen kanske vi drar hem antingen t mig eller inte hem alls :P men brukar oftast hamna hemma hos mig :P

Undra varför..?! :S

Yes ikväll ska jag bara mysa med min Prins<3

Blir kanske att kolla film och käka popcorn. Kvällen kan ju inte bli bättre isf.


Dagens tanke:

Varför ska folk lägga sig i andras liv när de knappt känner varandra?

Det är ju en annan sak om man känner den personen, men om de inte är så då?

Skulle vara tacksam om någon vänlig själ kunde svara på mina frågor..!


 

Skapa flashcards