kikkipicki

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Nikkie - 23 april 2012 10:02



Vad är detta?  

Jo, detta är salt lakrits muffins med en krämig lakris topping. Denna fins cupcake´s gjorde vi med nu gående ettor på en extra lektion. Bara för att visa dem lite sprits teknik.


Innehåll:

Hackad turkisk peppar.

Och det som behövs i en orginell muffins.


Ovanpå: 

Lakrits smörkräm.

Toppad engelsk konfekt.

( För färgens skull och för en lite mer godare cupcake )


Mitt omdöme:


Jag tyckte att denna cupcake var lite speciell, smakade väldigt mycket lakrits och kanske inte något som faller mig i smaken direkt. Den var för söt men det gick fortfarande att äta en liten bit utav den.

Av Nikkie - 23 april 2012 07:55

Godmorgon!


Måndag idag.. lite segt för denna veckan händer det otroligt mycket. Har nationella prov i svenska sen är det jobb plus att jag måste göra saker som jag ligger efter i. Men det ska nog gå bra bara jag lägger ner energi på de!


Men som sagt idag ska jag gå i skolan fram till klockan 11:00, sedan blir det hem och kolla på lite uppgifter och i eftermiddag ska jag jobba till 21:00. Tror de kommer bli en lugn kväll med tanke på vädret. Men man ska inte säga för mycket innan man vet. Sedan så vet jag inte alls vad som kommer hända.. Blir la att dra hem och sova!

Har inte kunnat sova inatt fått massa sms hela tiden och sen har det vart iskallt i rummet så kanske beror på de. 

Men men denna dagen kommer gå snabbt i skolan, hoppas jag i alla fall. 


( Kanske kommer upp ett inlägg senare nu på morgonen men inget jag kan lova.)


   

Ovido - Quiz & Flashcards