kikkipicki

Alla inlägg den 17 april 2012

Av Nikkie - 17 april 2012 13:17



Vad är detta?

svar: Jo detta är en prinsesstårta jag och en klass kompis gjorde under ett projektarbete i skolan.Denna gjorde vi i ettan då vi nästan lärt oss göra tårtor. Bra resultat eller vad tycker ni? :D


Innehåll:

vanlig sockerkaksbotten

vaniljkräm

hallonsylt

grädde 


Ovanpå:

 Vit marsipan

Utskruna rosa och vita marsipan hjärtan.


Det kanske är så här denna bloggen kommer se ut en tid framåt om de nu kommer gå bra :)

Av Nikkie - 17 april 2012 12:14

Hej hej :) 


Har nu eftermiddags lektionen och de e bara 3 timmar kvar i skolan :P

Hehe tänkte uppdatera lite nu när min underbara vän Vickan sitter på en tråkig idrottslketion så hon får något att läsa.


Men ah denna dagen närmar sitt slut och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om..? lite tips hade ju aldig vart fel.

Så snart hoppas jag att jag kan ha ett tema på denna bloggen kanske om bakning, eller andra roliga saker som intresserar. Har lite planer att bygga upp min blogg med dagen bakelse, eller andra godsaker. 


Eftersom de är tisdag idag så har jag vart med Alle och lite andra på Coop nu på lunch rasten köpte lite godis och en dricka för att få upp blodsockret. Har lite aningar att jag inte trivs med att de e tisdag hatar verkligen tisdagar!! Speciellt eftermiddagen.. Men de kan ju bero på annat också. 


 

Av Nikkie - 17 april 2012 07:54

Tjeeena! 


Kan inte direkt skriva "godmorgon".. ställde klockan på 5:30 för att jag skulle gå upp, men av ren vana så gick jag in på sms för att kolla så man inte hade fått något. Men somnade om!! Shiit kollade på klockan och den var 6:30, 20 min innan min buss skulle gå! Men jag har en sån underbar syster som hjälpte mig med frukosten :P hehe usch denna dagen kan inte bli värre..


Men okej denna dagen hoppas jag går snabbt. Slutar vid 15 och då blir det att dra hem en sväng för sen ska jag träffa Lollo och kanske Vickan och Oskar :) Igår jobbade jag fram till 21:00 hade rätt så kul på jobbet mesta tiden så satt vi och fikade :P Men de kom ändå lite folk dit.

Efter jobbet träffade jag och Lollo en vän som vi inte snackat med på typ 1 år eller något för att de hade hänt saker mellan oss innan, men igår träffades vi och vi hade MYCKET att snacka om!! Så ikväll kanske de blir att träffa henne igen. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards