kikkipicki

Alla inlägg under oktober 2011

Av Nikkie - 17 oktober 2011 07:45

Godmorgon!


Måndag..morgon och jag är liite seg idag! men men de går att stå ut med :) 


Idag har jag inget såå jätte planerat.. men kanske ska träffa becca efter skolan sen kanske Erica men ska höra med de andra 2 brudarna också :)


Helgen har vart underbar<3 vart med min pojkvän och bara tagit de lugnt i lördags var jag dock med Lollo och Erica träffade även Olle en stund :D

Sen var jag med jonas och vi träffade 2 av hans  kompisar och kollade film. super mys<3

sen igår var de en slappa dag men hann till och med städa rummet :) så nu är det fint igen :P hehe,, har inte sååå jätte stor koll på mitt rum när man knappt är hemma :/ men ska nog börja tänka på hur de ser ut..


Nu i veckan vet jag faktiskt inte vad som händer,, men kommer säkert på något ;) hehe gården är ju öppen som vanligt så blir säker att sticka dit :) men ska försöka kolla upp naturkunskapen ska ha ett litet " test " idag.

// en jäkligt seg nikkie!


 


Av Nikkie - 14 oktober 2011 07:52

Godmorgon!


Fredag idag som alla vet :) de betyder att de snar är helg. kommer bli en hur mysig helg som helst ;) idag blir de att vara i skolan till klockan 13:00 :/ lite segt men de e tidigt iaf,, i eftermiddag/ ikväll ska jag och min fantastiska pojkvän vara barnvakt åt mina små syskon Elias och Agnes bara för att mamma och janne ska iväg plus att jasmine ville följa med dom. men kommer nog funka bra bara de inte kommer hem försent..! men men är ju ändå snäll och ställer upp för dem<3


Imon vet jag inte riktigt vad som händer blir la att ta de lugnt kanske skulle träffa Lollo en stund på dagen eftersom båda våra pojkvänner ska iväg på dagen..hmm kommer nog bli nice ;)<3

senare på kvällen har jag inte en aning kanske blir att dra ut någonstans :P 


På söndag blir de att slappa som vanligt men måste städa mitt rum lite :/ men de kommer behövas kan jag lova :P hehe,, så är de när man knappt är hemma längre...men kommer kanske bli skönt att umgås lite med familjen också<3 eller ah en stund iaf vet ju som sagt var inte alls vad som kommer hända.. men börjar första lekrionen nu

// en förvirrad nikkie! <3  



Av Nikkie - 11 oktober 2011 09:31

Gjorde lite i photoshop :D 

gjorde en före och efter bild är lite nöjd att jag lärt mig att använda photoshop ;)

Såhär blev de :  


 Är lite stolt iaf :P 

Av Nikkie - 11 oktober 2011 07:47

Godmorgon!


Kom nyss till skolan usch orkar inte..men har bara 3 timmars engelska :P haha låter som en lååång tid med samma ämne men icke de går hur snabbt som helst ;) 

Idag har bästis studiedag så blir att träffa henne efter skolan slutar ju 11 så kommer spendera heeeela dagen med henne<3 hur mysigt som helst :)

Vet inte alls vad vi ska hitta på?! tror vi skulle på stan och shoppa lite..eller ah hon ska köpa lite saker :P 


Ikväll får vi se vad som händer ska nog bara ta de lugnt,, vill helst bara kolla film och käka popcorn :P hehe de gillas starkt. 


Men kanske bloggar mer sen och berättar vad vi gjort på engelskan :P de får bli de

" nya " ,, att berätta vad som har gjorts på engelskan ;) hoppas ni gillar de annars kommentera!! så kan vi ändra på de ;)

// en glad nikkie nu på morgonkvisten :P<3


 Lollo?! kommer du ihåg vart bilden kommer ifrån? :P läs gärna hennes blogg också: http://lollonord.bloggplatsen.se


och jag måste ju vara med på ett hörn :P<3       

Av Nikkie - 10 oktober 2011 13:53

Godeftermiddag!


Nyss kollat på en dokumentär..om delfinslakten i japan..! de var inte en så jätte rolig film man fick f*n ont i magen av att kolla på den! USCH!! för de människor som jobbar med den sortens fiske...fattar inte vad man tänker med när man ska döda ett så fint djur,, det är likadant med fångeskap ex: när man har delfiner eller valar i en bassäng! Snacka om djuplågeri!

Men många som deltog i den filmen som blev intervjuade fick sparken, 1 japan fick sparken för att ha neckat kvicksilver i delfinkött men fick sedan besked att han själv var smittad av kvicksilvret. alltså har denna mannen ätit delfinkött,, vilket verkade va vanligt i japan men olagligt att sälja om de stod att de var delfinkött så de var en annan märkning på förpackningen. Alltså visste inte folket i landet att de säljer delfinkött!! hur mer groteskt kan de bli?! en fråga bara!?


Men men nog om de vill inte ens snacka om de jag och min klasskompis Alle fick samma känsla i magen..


Nu är de bara 1 timme kvar på den sista lektionen sedan blir de att träffa underbra bästis LOLLO!!! jippie kommer bli fett kul :D<3 men börjar nu så kan inte blogga så mycket mer idag :P

// den som har mest ont i magen för djurplågeri!


 

Av Nikkie - 10 oktober 2011 09:22

Hahahahahah!!


Har ju svenska nu de var faktiskt kul idag :D fick göra en egen reklambild och sedan skriva om den så fick använda photoshop typ 3:dje gången eller något :P men de gick bra ( som tur var ). Så här kommer en bild på min egna reklam bild :)

   Såhär blev den sedan ska jag visa vilken bild jag skrev om :)

Denna valde jag bara för att den verkade enkel att skriva om..men de stämde ju inte men blev iaf klar med den (Y). det är ju alltså en bild som ska visa reklam om smink från typ make-up store eller något liknande. vet inte rikigt men tror det är därifrån. 

Aja nu ska jag göra en blogganalys ;) passar ju verkligen nu när man typ bloggar hela tiden. // kys til dig ;*

Av Nikkie - 10 oktober 2011 07:45

Godmorgon!


Måndag  idag..undra hur denna dagen kommer bli?!

men men lite om vad jag gjorde i helgen :)


I fredags var de en rätt så lugn dag drog till gården där jag träffade lite trevligt folk men i allt bra kom de något som inte var lika positivt..min bästa kompis mådde skit och jag kände att jag måste åka och snacka med henne<3 Så vid kanske 22:00 åkte jag becca och Jonas till huskvarna där hon befann sig.

efter de åkte vi hem och tog de lugnt skulle ju på 80-årskalas på lördagen som vi var på..de var ganska kul men rätt segt för hade fått fika när vi kom sen någon timme efter var de smörgåstårta och sist men inte minst tårta och kaffe..Usch man var hur mätt som helst efteråt..sen hände de inte så mycket på kvällen tog de lugnt med älsklingen<3

I söndags träffade vi en kompis till Jonas de var ka kul åkte till media markt för att kolla efter bio-ljud till hans lägenhet. var där inne i typ 1 timme eller något liite segt men hade ju något att göra :) sen åkte vi till A6 och köpte lite grejer och sen blev jag bjuden på mat av älsklingen<3 Han är såå underbar men skäms lite att han skulle behöva betala maten den här gången..men har lärt mig att jag inte ska behöva göra de!

Så ah detta var lite som hände i helgen. kan ju inte berätta ALLT eftersom de kan bli liiite pinsamt :P


Idag händer de ganska mycket ska gå i skolan nu då till 15:00....ååh de e en låång dag idag,,men men efter skolan blir de att träffa Lollo en sväng hon ska ju ändå ut till NHR :D kommer bli fett nice ;) Senare vet jag inte vad som händer men blir väl att checka in gården " som vanligt " men de e kul :) hoppas ni kommer ha en bra dag :D // en rätt sååå trött Nikkie <3  



Av Nikkie - 7 oktober 2011 11:52

Heeey!


Fredag idag då och de e snart helg :D ååh,, denna vecka har gått hur snabbt som helst. de e ju nice iaf ;)


Idag/ ikväll händer de inte såå mycket..men rätt skönt kanske blir gården en sväng ikväll med becca och kanske Erica ska la träffa liite folk som vanligt. 

Imon är de fullspeckat då blir de 80-års kalas i Vika hos mammas morfar :) kommer bli kul med tanke på att man knappt träffar dem så ofta! sen kommer mammas moster och hennes barn från Kalmar och mammas äldsta kusin med sin pojkvän från stockholm :D blir nästan som ett litet släktkalas på samma gång. På kvällen vet jag inte riktigt blir väl att ta de lugnt med älsklingen min<3

På söndag blir de chill dag ska inte hitta på något speciellt :/ men rätt skönt med tanke på hur dagen före ska bli..men men vill bara säga att jag kan inte bli lyckligare ;D Älskar er alla! // eran glada Nikkie :D<3


 

Ovido - Quiz & Flashcards